Wars Across The World - Expanded Collection(PC) DIGITÁLIS ismertető A WAW lényegében két kiadásban vásárolható meg. A Classic (rövidebb játékidő, körülbelül száz egység, három tucatnyi eseménykártya, és egy játéktérkép, amely körülbelül két játékképernyőnek felel meg) és az Expanded (a Classic méreteinek kb. a duplája) kiadás közül választhatsz. Mindkét kiadás futtatásához szükség van az alapcsomagra (ez a játékmotort, 3 játékot, és a szerkesztőt tartalmazza), és emellett megszerezheted a független játékszcenáriók melletti tematikus csomagokat (4 játék azonos témával/régióval). A kibővített csomag, a WAW ‘EXPANDED’ változat nagyobb térképekkel, több egységgel, tábornokkal, játékkártyával, és eseményekkel vár. Három témával érkezik: AUSTERLITZ 1805, Napóleon leghíresebb hadjárata; BERLIN 1945, a nácik bukása a szovjetek ellen; és KOREA 1950, a hidegháború 'legforróbb' konfliktusa! A WAW egy egyedi játékkoncepción alapszik, amelynek célja, hogy egy rendszeren belül szimulálja a világ ÖSSZES konfliktusát, az őskortól napjainkig, a hatalmas léptékű háborúktól egészen az aszimmetrikus konfliktusokig. Emellett a nem-történelmi, alternatív, fantasztikus, és sci-fi címekkel is működik. A kulcs olyan szabályrendszerek és helyzetek alkalmazása, amelyek minden esetben működnek. Miért? Mert azt szeretnénk, hogy a játékosoknak csak egyszer kelljen megtanulniuk a szabályokat, amelyeket aztán magabiztosan és könnyen alkalmazhatnak, majd ezt követően a gyűjteményben szereplő címekkel töltsék el az idejüket, nem pedig a játékrendszerek megismerésével... például a csataképernyő hasonló lesz a játékokban, és gyakorlatilag nincs szükség arra, hogy a játékos újra és újra alkalmazkodjon hozzá, hogy élvezze az újabb és újabb játékokat! Gyakorlatilag néhány percre van csak szükség az új szcenáriók tulajdonságainak és tartalmának megismeréséhez, és ezt követően máris belevetheted magad a játékba! Főbb jellemzők: A játék körökre-osztott, és az I GO U GO rendszert használja, ahol minden játékos egy oldalt irányít (egy oldal néha több nemzetet is képvisel). A térkép számtalan régióra oszlik, eltérő terepjellemzőkkel, és néha épületekkel (kikötők, erődök, repülőterek...), néha pedig - amennyiben szükséges - esetleges jövedelemforrásokat is tartalmaznak. Amennyiben szükség van a haderők karbatartására, vagy vásárlására, valamint új eseménykártyák megszerzésére, életbe lép az egyszerű bevételi rendszer. A harci egységek a földi, légi, vagy tengeri 'tartományban' mozoghatnak. Ezekben különféle egységtípusok találhatóak, mint például a gyalogság, lovasság, tüzérség, gerillák, tengeralattjárók, anyahajók, vadászgépek, harci elefántok, légelhárító ütegek, stb... amelyek mindegyikét különböző paklikba gyűjtheted a könnyebb kezelhetőség érdekében. A hadvezérek döntő fontosságúak a játékban, és három fő hasznuk van: először is bónuszt adnak a paklijaik alap harci értékéhez, másodsorban morál értékükkel kerülnek ellenőrzésre a győzelmi/veszteségi szintek, harmadsorban pedig az ellenség ellen indítandó támadásokhoz van rájuk szükség. Ha két ellenséges pakli áll egy területen, harcra kerül sor, amelynek eredménye két egymást követő fordulóban, félig taktikai módon kerül meghatározásra. A játék automatikusan kiszámolja az egyes oldalak különféle bónuszait és büntetéseit, a megfelelő morálszinteket, lehetővé teszi az eseménykártyák kijátszását, ezt követően pedig a két fél harci egységei (a legtöbb esetben) egyszerre lőnek egymásra. A veszteségeket a találatok, valamint a pánik határozza meg. A kezdeti hadsereg morálszintje az elszenvedett veszteségektől és pániktól függően eredményezheti a sereg menekülését, az ellenfél üldözését, valamint áttörést is. Mindegyik fél többféle eseménykártya csomagot kap, amelyekkel a játék minden egyes aspektusát befolyásolhatják, a szövetségektől, bevételektől, mozgástól, időjárástól, vezetési képességektől, a csapatok mennyiségén és minőségén át egészen a csaták számos taktikai jellemzőjéig. Ez biztosítja a valódi bizonytalanságot a játék során, valamint a nagyfokú újrajátszhatóságot. A játék léptéke A játék léptéke a szcenárióktól függően változik. A szárazföldi harci egységek jelképezhetnek egy egyszerű zászlóaljat, de akár egy teljes hadsereget is. Egy régió néhány négyzetkilométert, de egy egész országit is megtestesíthet. Hasonlóképpen egy kör a játékban náhény órát, de akár több évet is jelképezhet! A játék lehetővé teszi a különböző 'játékterek' megjelenítését, a földtől, a tengeren, és a levegőn át, egészen a világűrig…! Alapvetően a Classic Collection címei ésszerű játékidővel, és limitált számú egységgel és kártyákkal rendelkeznek, így szórakoztató és gyors játékokat tesznek lehetővé. Az Expanded Collection kiadás még ambíciózusabb, többnyire megduplázva a Classic kiadás léptékét. WARS ACROSS THE WORLD is a trademark of SAS STRATEGIAE, based in la Terrasse sur Dorlay, France.SAS STRATEGIAE reserves the right to make improvements to this product at any time and without notice.